Hvorfor er den rigtige målgruppe vigtig i din some kampagne?

sep 8, 2022 | Ikke-kategoriseret

Det korte svar er – for at ramme en potentiel kunde lige i smasken med et tilbud de ikke kan sige nej til.

Her et eksempel på, hvad der skete på min Facebook feed i løbet af omkring 5 minutter og 2 timer efter.

Jeg sidder på Messenger og diskuterer pros and cons ved forskellige nyhedsbrev-systemer med min kammarat Søren Borgstrøm. Specielt MailChimp og programmets muligheder var til en længere debat. Han er adjunkt ved Erhvervsakademi Aarhus og som den gode medarbejder han er, sender han mig et link til et af deres kurser om automatisering af marketing med fokus på e-mail markedsføring. Jeg klikker naturligvis på linket og tjekker siden ud…

Da jeg 5 minutter efter er tilbage på Facebook dukker dette opslag op:

jordbrug målgruppe

Øhhh… tænker jeg for mig selv (og ja – sender det til Søren, da online markedsføring er et af hans undervisningsområder) hvad hulen skal jeg med et kursus i jordbrug? Jeg står ikke ligefrem og overvejer et karriereskift.

De opper sig heldigvis og 45 minutter efter dukker denne annonce op i mit feed.

google ads målgruppe

Vi er ikke helt i mål, men nu nærmer vi os da noget der ligner mit interesseområde og som jeg måske kunne være fristet af – i mit tilfælde er jeg meget fristet, da jeg synes emnet er spændende (nerd for life).

Lad os bare sige, selvom det ikke lige omhandlede direct marketing, så er analysen af trafik og annoncering stadig en vigtig relation til markedsføring.

 

Men hov, hvad skete der så…

Godt to timer efter jeg var inde på Erhvervsakademi Aarhus dukker denne annonce op fra IBC Kurser og Konsulenthus

MailChimp Målgruppe

Jeg havde hele formiddagen sammenlignet de forskellige løsninger til e-mail marketing og nyhedsbreve på Google og YouTube. Samtidig havde jeg deltaget i en debat i en Facebook gruppe for at høre andres erfaringer.

Vupti så får jeg tilbudt et kursus i brugen af netop MailChimp fra IBC. Jamen det skal jeg da helt sikkert på, når jeg en gang får tid, er min første tanke. Med andre ord et eksempel på en annonce, der rammer mig lige i smasken med hvad jeg har brug for.

 

Nu kan du så overveje om du når de rigtige kunder med dine Facebook annoncer…

– eller du prøver at sende en markedsføring konsulent på jordbrugsuddannelsen.

3. januar 2021 – Linda Scholz